Frisk luft å buskul Torsdag!

Idag har det blivit mycket frisk luft!
Började dagen med en lång promenad när Hampus var lämnad.
Alice har varit ledig idag så hon fick åka pulka.
Vilket hon inte klaga på, så jag fick ett ordentligt tränings pass redan på morgonen=)
Gick med några vänner å prata skit ;) Det bet lite i kinderna idag,
men man får ju så härligt rosiga kinder då =)
 
Sedan blev det hår fix, dags att fixa utväxten så man är lite fin i håret på lördagens personal FEST!
Maskerad ska det vara med tema: Fantomen på Operan.
Har köpt en mask som jag tänkte fix till ;)
Lägger ut en bild när den är klar!
 
Vid kl1220 hämta vi barnen. Sofia som hjälpte mej med håret. Har sin dotter i Hampus klass så dom följde med hem så fixa jag snabba frukost bullar till melliset. tog det lite tidigare idag för barnen ville till skogen å åka snö raket
och pulka =)
Prova dom de är super goda !
Recept
3dl Vetemjöl
2dl Grahamsmjöl
1msk Bakpulver
05tsk Salt
2msk Sirap
3dl Filmjölk
 
Pennsling
Ägg
Garnering
Valfria frön
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör ner sirap och filmjölken i blandningen.
Forma 12st bullar (brukar blötta händerna lite då smeten är ganska kladdig)
Pensla med ägg och strö på valfria fön.
Gräddas mitt i ugnen ca 10-15 min.
Hoppas det smakar =)
Efter mellis blev det på med alla kläder igen. Vi åkte pulka i 2h
Det var galet kul. Jag åkte också =)
 
 
 
Av sluta kvällen med mitt ABSOLUT FAVORIT PASS
TRX
Jag bara ÄLSKAR DET =)
Har ni inte prova det så GÖR DET !!
Blev lätt kvarg å bär efter passet mmm...
Hoppas ni haft en toppen dag !
KRAMIZ!!!
 
 

Kommentera här: