Jobbig Natt men Skönt slut på Dagen!

Vilken natt eller ska man säga morgon!
Kl 0345 vaknar jag att Alice kräks i våran säng. Så upp med ungen, min man fick duscha henne och jag fick byta nästan allt i sängen. Sen bädda vi på soffan för oss tjejer. Kolla på Tingeling å Disney jag slumra nog lite men fröken somna inte. Har varit helt slut hela dagen
.
Men vist är det konstigt att man vaknar av sådana ljud bara så där. Måste vara en moders in stinkt!
Det jobbiga är att hon gillar inte att spotta så håller för munnen. Är så rädd att hon ska kvävas.
Tänk om jag inte vaknar nästa gång, men så ska man väl inte tänka.
 
Hämta hem Hampus efter sexårs idag. Han var inte super nöjd med det, men så fick det bli.
Han försvann nästa direkt till en kompis  när han kom hem.
Men måste berätta å dela med mej av min lunch idag.
Den blev värkligen Super God!
 
Lax med Sweet chili sås och cashewnötter täcke!
 
  4 peroner
 
4 laxbitar
1 tsk Salt
      1 krm grovmalen svart peppar
1 lime
3 vitlöks klyftor
2 dl Sweet Chilisås
100g Cashewnötter
 
Hacka nötterna och blanda dem med sweet chilisåsen så att det blir som en geggig röra, riv skal från limen och sedan pressa ur limesaften  och pressa i vitlök, samt salt och peppar.
Bred röran över laxen och in i ugnen. 225 grader
i ca 15 min. Håll koll så att inte röran bränns.

Server
med ris å en yoghurt sås .
Jag gjorde en på Cream Creme fraiche och Sweet chilisås.
Smaklig mål tid!
 
Fick av sluta kvällen på BÄSTA sätt 45 min TRX =)
Lycklig och slut körd!
imorgon är det fredag. Hoppas det blir en toppen helg nu så ingen annan in sjuknar nu.
Håller tummarna!
Natti natti
Kramiz!
 

 

 
 
1 pillan:

skriven

Å nej vilket uppvaknande... :(
Här har kräksjukan gått runt hos samtliga i familjen och sist ut är idag Filippa.... Hon ligger hemma hos morfar då jag jobbar och även fast dom är stora så blir dom ganska små då dom blir sjuk (vem blir inte det liksom...)

Stor kram till dej, PIllan

Kommentera här: